03 december 2013

Jag älskar pulled chicken, tack till Jills Mat

Pulled kött - trenden har ju verkligen spridit sig i Sverige. Här i Frankrike har jag inte hört något om det men de tycker ju också om långkok, "coq au vin", "boeuf bourgignon" och massa annat gott!

# dannies LCHF
Jag äter inte griskött, har sett recept på pulled beef i ugnen som såg jättegoda ut. Nu har jag en väldigt liten ugn, som en mikrovågsugn, så grytan får inte plats där.
Sen hittade jag Jills recept på Pulled Chicken, lagas i gryta på spisen på bara 2-3 timmar (istället för 8). Perfekt!

# dannies LCHF

Smaken kan jag inte beskriva, alla olika kryddorna blandas till en urgod mix, och kycklingköttet smälter i munnen nästan. Receptet hittar ni här.

Som tillbehör slängde jag ihop en plåt med Majas snabba bröd som jag redan berättat om här.
Denna gången kryddade jag brödet med Ras-El-Hanout och kummin.

# dannies LCHF

Jag gjorde även en guacamole. Så här gjorde jag denna gången (det brukar bli lite olika beroende på vad jag har hemma):

2 stora eller 3 små avokado i bitar
1/2 hackad rödlök
färsk koriander
1/2 pressad citron
1 nypa salt
några droppar tabasco
lite peppar

Mixa allt men låt gärna några bitar vara kvar. Smaka av, lägg till mer salt, tabasco eller citron om det behövs.

# dannies LCHF


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar